onsdag 11 mars 2015

JUNO

Filmen handlar om Juno som är 16 år och lever i USA. Hon går i 9:an och har nyss blivit gravid. Hennes föräldrar vet inte om det och det första hon gör är att ringa sin kompis och säga det. Sedan säger hon det till föräldrarna och dem går med på att Istället för att göra abort så letar dem efter adoptivföräldrar och hittar ett par, men det går inte så bra mellan dem. Tjejen av adoptivföräldrarna vill ha barn men inte hennes man. Mannen vill skilja sig vilket gör Juno ledsen och ger nästan upp men föräldrarna hjälper henne. Folk börja stirra på henne när hon är höggravid. Sedan så hjälper adoptivmamman Juno. När det är nära skolbal så blir Juno sur eftersom hons kärlek ska gå med någon annan. Men efter par dagar blir dem kära. Efter det så ska Juno föda, vilket är en jobbig process. Hon vill inte se barnet efter det. Sedan lever hon och hennes pojkvän (i believe) i lyckliga dagar.

Jag tyckte att filmen var ok. Jag har sett den förut så den är inte ny för mig. Den har ett bra "hemligt brev" som man säger på engelska("hidden message"). Eftersom så många gör abort så är det bättre att hitta adoptivföräldrar. Många tonåringar idag är gravida, mycket i Amerika och Storbritannien har jag hört. Det finns till och med tv-serier om det. Jag tycker att alla tjejer ska se denna film. Man lär sig olika saker. Vilket är bra. 

Men annars har jag inget mer att säga.

- Nathalie Eriksson 9:2es

1 kommentar: