tisdag 3 februari 2015

Frozen

Filmen handlar om Elsa och Anna som är systrar och barn till kungen och drottningen.
När dom var små hände en olycka mellan Elsa och Anna, Elsa blir tvungen att stanna på sitt rum tills hon fått kontroll över sin magi.
Vid ett oförväntat frieri blir det bortglömda och gömda synligt. Slutet visar att kärlek inte måste vara mellan en man och en kvinna som är kära utan mellan familj, vänner och samma kön.

Jag tycker filmen är bra och rolig! Min favorit karaktär är absolut Olaf, dom har bra och roliga skämt med i filmen, samtidigt som den är spännande och lite panikaktig. Det jag framför allt gillar är att dom visar att kärlek kan vara på olika sätt, att Hans inte verkligen älskade Anna gav det en tvist och visade att en del bara tänker på makt och pengar. Det var oförväntat att det skulle vara Elsa som visade en handling av äkta kärlek.
Den är väldigt bra animerad och landskapen är vackert gjorda!

Min favorit sen är när dom träffar Olaf för första gången. Först och främst för att jag tycker Olaf är jätterolig men också för att skogen är animerad med snö osv på ett så fint sätt!

Matilda 8:2ehm

1 kommentar: