tisdag 3 februari 2015

Frozen

Frozen: Filmen handlar om de två systrarna Elsa och Anna. Elsa har magiska krafter som hon efter ett tag inte kan behärska. När hon och Anna hamnar i ett bråk spårar hennes krafter ur och sätter då hela byn i vinter (mitt i sommaren). Filmen går då mest ut på att Anna ska få Elsa att stoppa vintern, då hela byn har drabbats av panik och misstanke om Elsa (som har flytt från byn och gått till bergen).

Jag tycker att filmen är väldigt bra men jag har sett den väldigt många gånger förut så jag har tröttnat på den. Och så tycker jag att dom sjunger alldeles för mycket. En grej jag gillar med filmen är att Anna blir räddad genom en kärlekshandling av sin syster, inte av en prins. Så gillar jag också att prinsen var elak (vilket man inte trodde i början!). Det var inte riktigt det typiska "prinsen räddar prinsessan från draken".

Animeringarna var väldigt bra (själv gillar jag egentligen mer de gamla tecknade Disney filmerna)

Clara Lundell 8:2EHM

1 kommentar: